Tým

Michaela
Michaela Stoilova ředitelka, lektorka a metodička

Vystudovala rusistiku na FF UK, kde se již během studia zaměřila na téma sovětského disentu a lidskoprávní oblast. Na gymnáziu PORG učí ruštinu a předmět občanská odpovědnost a dobrovolnictví. Několik let pracovala jako metodička jazykových adaptivních testů a map učebního pokroku ve společnosti Scio, na PdF MU vedla seminární skupinu předmětu výchova k hodnotám. Je aktivní členkou Platformy pro výchovu charakteru. Jako lektorka a metodička pomáhá zavádět metodu hodnotového vzdělávání do praxe od roku 2015. Věnuje se také dobrovolnickému programu se zaměřením na vrstevnické doučování (Mr. Teacher) nebo spolupráci škol a nízkoprahových zařízení (program Naproti). Organizaci vede od roku 2024.

„Zásadně mě formovala práce na mapách učebního pokroku ve společnosti Scio a návštěva v indické Kalkatě, kde jsem poznala Loreto školy a výuková centra. Neustálým Zdrojem inspirace je pro mě spolupráce se školami všech typů a velikostí v celé České republice a projekt Naproti. Na metodě hodnotového vzdělávání je pro mě nejcennější to, že je zaměřená na opravdu podstatné věci ve vztahu k sobě i k okolnímu světu.“

LINDA
LINDA JANDEJSKOVÁ Zakladatelka

Vystudovala multimediální umění na New York City University a od té doby se naplno vrhla do nezávislé filmové tvorby. Podílela se na vzniku řady dokumentárních snímků (Jano Koehler,Helios). Jedním z nich je i film Sit Beside Me, biografický dokument o sestře Cyril Mooney a její práci v indické Kalkatě. Setkání se sestrou Cyril bylo natolik silné, že vedlo k založení organizace, která si klade za cíl šířit její koncept i v Česku. Sestru Cyril opakovaně zvala do České republiky, aby se s jejím přístupem mohli seznámit čeští vzdělavatelé. Organizaci Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney založila v roce 2015 a do roku 2023 ji vedla. Nyní se naplno věnuje filmové tvorbě.

„Díky práci sestry Cyril jsem si uvědomila, jaký potenciál byl proplýtván v našem vlastním vzdělávání – častá absence přímého spojení se životem, spolupráce na smysluplných projektech, nedostatek vůle řešit skutečné problémy. Sestra Cyril mě inspirovala nejen tím, jak vede učitele i děti, ale také svou empatií, dobrým srdcem i velitelskou schopností hledat řešení. Má obrovskou autoritu založenou na inteligenci a laskavosti. Považovala jsem za důležité představit její příběh a nástroje českým učitelům a ředitelům s nadějí, že tato práce ovlivní chod alespoň jediné české školy. Nejvíce mě naplňuje, když vidím přímou práci s dětmi, která vzniká v našich programech, a učitele, které naše práce inspiruje a dává jim smysl.“

Dana
Dana Hádková Lektorka a metodička

Po studiu učitelství pro 1. stupeň na PF UK působila na řadě základních škol jako učitelka, asistentka pedagoga nebo vedoucí hudebně-dramatického kroužku. Zkušenost má také s působením v komerční sféře. Po absolvování kurzu se sestrou Cyril začala její přístup uplatňovat v malotřídce na Litoměřicku. V roce 2015 se stala lektorkou hodnotového vzdělávání a předává své zkušenosti s metodou dalším učitelům. Je autorkou projektu Badatelské akademie Datel pro práci s nadanými dětmi. Vede ukázkové lekce hodnotového vzdělávání ve třídách po celé republice. Věnuje se také dlouhodobé podpoře učitelů hodnotového vzdělávání a práci s pedagogickými týmy. Podílí se na výcviku nových lektorů.

„Mezi zásadní vlivy na mou profesní cestu patří důvěra mého prvního šéfa a touha nezklamat. Laskavé profesní vedení paní ředitelky malotřídky ve Vernéřovicích. Setkání a následná spolupráce se sestrou Cyril. Práce na učebnicích HV v pestrém týmu spolupracovníků (od pankáče přes věřící až po filosofující ateisty). A úplně nejvíc mě formuje práce s dětmi. Na metodě HV se mi líbí především formát, jakým se otevírají zásadní témata.“

IVANA
IVANA MELICHÁRKOVÁ Lektorka

Na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity vystudovala učitelství pro 1. stupeň a následně i speciální pedagogiku. Po 17 letech působení jako učitelka 1. stupně pracuje jako ředitelka základní školy. Velkým přelomem v její práci bylo setkání se sestrou Cyril na kurzu hodnotového vzdělávání. Po jeho absolvování zorganizovala další kurz pro celou sborovnu své školy a nadále pořádá školení i pro všechny nové pedagogické pracovníky. K důležitým vlivům patří také práce v daltonském systému školy a vzájemné sdílení zkušeností s kolegy z ostatních daltonských škol. Neustálým zdrojem inspirace je pro ni práce se skvělými lidmi uvnitř i vně školy a víra v potenciál každého dítěte. V roce 2019 vedla seminární skupinu výchova k hodnotám na PdF MU a nadále působí jako lektorka hodnotového vzdělávání i v rámci dalšího vzdělávání pedagogů.

“Na hodnotovém vzdělávání se mi líbí, že rozvíjí všechny účastníky: děti, žáky i dospělé. Pomáhá rozvíjet komunikaci, vzájemné vztahy a zejména vede k ponoření se sám do sebe.”

Madla
Madla Kučerová Lektorka, metodička a mentorka

Absolvovala obor Lettres modernes na pařížské univerzitě Sorbonne. V Česku pokračovala studiem učitelství pro střední školy a francouzské filologie na UK. Učila 12 let francouzštinu na gymnáziu, posléze se rozhodla věnovat vzdělávání učitelů. Momentálně působí jako didaktička francouzštiny na Ústavu románských studií FF UK a odborná garantka v organizaci Učitel Naživo. V Hodnotovém vzdělávání působí jako lektorka od roku 2019, nyní se věnuje převážně metodické práci a mentoringu, takže je v neustálém přímém kontaktu s učiteli i jejich žáky. Jako mentorka hodnotového vzdělávání se podílí na programu Naproti zaměřeného na meziprofesní spolupráci učitelů a sociálních pracovníků.

„Hodně mě formovala zkušenost s frankofonním vzdělávacím systémem, který používá metody založené na kritickém myšlení a argumentaci. Později jsem si uvědomila, že racionální myšlení pro život nestačí, hlavním zdrojem motivace člověka jsou totiž vztahy, přesvědčení a osobní vnitřní síla. Ovlivnili mě kolegové učitelé, kteří uměli oboje spojit, tj. náročnost a erudici s moudrostí a lidskostí. Na hodnotovém vzdělávání se mi líbí průzračná hloubka, která se před člověkem otevře, když si položí zdánlivě jednoduchou otázku: ‘K čemu je vzdělávání?‘.“

Lenka
Lenka Haková Lektorka

Vystudovala učitelství pro 1. stupeň na Ostravské univerzitě a od té doby se věnuje učení dětí i dospělých. Působila na několika základních školách a jako lektorka hodnotového vzdělávání od roku 2019 vede kurzy a seznamuje s metodou další pedagogy. Na základní škole v Dolním Třešňovci ve své třídě složené z prvňáků a druháků kombinuje hodnotové vzdělávání s přístupem Začít spolu a prošlapává tak cestu k funkčnímu prolnutí obou principů. Je rovněž autorkou lekcí a pracovních listů hodnotového vzdělávání.

„V mém profesním životě mě formovala řada báječných zkušeností. Studium dramatické výchovy, zkušenosti s improvizačním divadlem či Kurz čtením a psaním ke kritickému myšlení. Patří mezi ně i setkání s hodnotovým vzděláváním, na němž nejvíce oceňuji to, že je přístupné všem bez rozdílu. Díky metodě HV dochází k opravdovým setkáním člověka s člověkem, ať už je to dítě, učitel, rodič nebo jiná kombinace. A to je velmi obohacující pro všechny.“

PETRA
PETRA NOVÁKOVÁ Manažerka kurzů

Studovala environmentální studia na FHS UK. Své bohaté zkušenosti v multioborové koordinační a manažerské práci sbírala například jako manažerka projektu v rámci celonárodní sbírky Světluška, office manažerka v Institutu cirkulární ekonomiky nebo ve firmě Magic Education, která vyvíjí digitální nástroje pro rozvoj českých učitelů. V rámci doktorátu se mimo jiné věnovala výzkumu plýtvání potravinami a jeho dopadům na vodní zdroje. V naší organizaci má na starosti management kurzů, péči o lektorský tým, správu databází a podporu organizace.


„Na hodnotovém vzdělávání si cením toho, že jde do hloubky – do nitra každého člověka. Učitele vede k opravdu vědomému uchopení své pedagogické práce a děti či mladé lidi přirozeně podněcuje k hledání toho, co je pro ně hodnotné a smysluplné a k poznání, jak to mají druzí.“

Lucie
Lucie Gothová nevím

Vystudovala magisterský obor Pedagogika na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. V oblasti vzdělávání získala zkušenosti z různých přostředí – pracovala jako průvodkyně v lesní mateřské škole Hájenka ve Zborné nebo jako koordinátorka vzdělávacích aktivit v Centru dokumentárního filmu v Jihlavě. Zde se věnovala nejen tvorbě a realizaci vzdělávacích programů pro školy i veřejnost, ale také spolupracovala na audiovizuálních projektech a podílela se na přípravě a realizaci dětského doprovodného programu Ji.hlava dětem pořádaného v rámci Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů.
Díky této rozmanité praxi se přirozeně začala zajímat také o oblast komunikace a marketingu, kterému se nyní věnuje prostřednictvím specializovaných kurzů se zaměřením na online prostředí.

„Věřím, že hodnotové vzdělávání by mělo být přirozenou součástí života každého z nás. Vědomý žebříček hodnot nám pomáhá rozhodovat se v souladu se sebou samými, což může být klíčem k prožití spokojeného a naplněného života.“

Jiří
Jiří Luka Lektor

Na UK vystudoval učitelství pro 1. stupeň a školský management. Stojí za projektem ZŠ Open Gate a dalšími školami. Je ředitelem Základní školy a mateřské školy Šeberov, která jde moderní cestou vzdělávání. S hodnotovým vzděláváním začal intuitivně už v počátcích své pedagogické práce. Od setkání se sestrou Cyril Mooney systematicky podporuje jeho zavádění do praxe jako lektor hodnotového vzdělávání, kouč a ředitel školy.

„K důležitým vlivům, které mě formovaly, rozhodně patří můj pan učitel ve 3. a 4. třídě, setkání se sestrou Cyril a seznámení s koučováním. Výrazným impulsem bylo také ocenění Zlatý Ámos, kterého se mi od dětí dostalo v roce 2004. Utvrdilo mě v tom, že to má cenu. Na metodě hodnotového vzdělávání se mi líbí propracovaná metodologie, která je univerzálně využitelná a systém učebnic od první třídy.

Olga
Olga Jará Lektorka

Vystudovala Sociální práci na FFUK a speciální pedagogiku na PedFUK. Absolvovala pětiletý sebezkušenostní psychoterapeutický výcvik a až po letech práce v pomáhajících profesích (nízkoprahové a denní centrum, diagnostický ústav) a podnikání v komerci (cestovní ruch) se dostala ke vzdělávání dětí a dospělých. Díky kamarádce a kolegyni se setkala s Hodnotovým vzděláváním, které ji oslovilo nejen jako nástroj pro práci s dětmi, ale také jako seberozvojová metoda nabízející zvědomování vlastních principů a hodnot. Za další zásadní nástroj ve vzdělávání považuje Metodu instrumentálního uvědomování. Obě tyto metody intenzivně využívá ve vzdělávacích programech pro nadané děti v Badatelské akademii Datel.

“Hodnotové vzdělávání vnímám nejen jako skvělý nástroj pro vzdělávání dětí, ale zároveň i jako seberozvojovou metodu, která může pomoci s uvědomováním vlastních postojů, které vědomě i nevědomě při vzdělávání předáváme. Jasně daná struktura lekcí je pro mě oporou, témata otevíraná v učebnicích inspirací a živé lekce s dětmi i dospělými obohacením. Mou životní potřebou a motorem je pohyb a humor, proto mám radost, když se povede, že jsou součástí i mých lekcí… :-)”

Sandra
Sandra Procházková COPYWRITERKA A MODERÁTORKA

Od chvíle, kdy se v dětství zamilovala do slov a příběhů, už ji tahle vášeň nikdy neopustila. Učila se cizí jazyky, pilně zaplňovala knihovnu a studovala divadelní a filmovou vědu na Univerzitě Palackého v Olomouci. Ze studia si nakonec neodnesla titul, ale spoustu cenných zkušeností, přátel a příběhů, z nichž nadále čerpala jako scenáristka a copywriterka. Podílela se na tvorbě cyklu krátkých populárně-naučných dokumentů Památky dnes o kulturních a církevních klenotech nebo na životopisném filmu Jano Koehler (2016). Protože miluje skutečné příběhy a ráda se dozvídá nové věci, připravuje podcast věnovaný učení (se) Záhodno a také podcast o popularizaci vědy Vědárna.

“Na hodnotovém vzdělávání mě baví to, jak dokáže lidi přirozeně přivádět k důležitým otázkám a ještě jim dá konkrétní nástroje, jak výsledek převést do praxe. Inspirují mě příběhy škol a dalších zařízení, kde mají díky metodě dospělí i děti radost ze společně stráveného času, objevování a poznávání sebe i světa kolem.”

Tomáš
Tomáš Svátek KONZULTANT SPOLUPRÁCE ŠKOL

Při studiu na VŠE v Praze se věnoval oboru management se zaměřením na psychologii v pracovním prostředí. Dlouhá léta působil v korporátním prostředí v oblastech vzdělávání, manažerského a týmového rozvoje. V HVCM má na starosti mapu hodnotově orientovaných škol, podporu spolupráce a sdílení mezi školami a monitoring potřeb v rozvoji hodnotového vzdělávání. Kromě HV působí jako lektor, kouč a terapeut. V organizaci pracuje od roku 2024, na starosti má komunikaci s vedením škol, síťování partnerských škol a plánování jejich rozvoje.

„Od doby, kdy jsem se začal věnovat tématu vzdělávání, jsem s ním měl vždy spojen i osobnostní růst a rozvoj zralosti. V tom mě nejvíc formovaly koučovací a terapeutické výcviky, které mi pomáhají odkládat to, co jsem si za ta léta ke své osobnosti přibalil. Přál bych si, aby hodnotové vzdělávání ve školách umožnilo už v dětském věku rozhodovat, co si chceme do života přibalit.“

 

?
Chceš tady vidět i sebe?

Zašli nám svoje CV a proč máš být členem HVCM týmu

Podporujeme školy, učitele a průvodce vzděláváním ve vědomé práci s hodnotami v jejich praxi.

Kde nás najdete:

Cyril Mooney Education, z.s.
Staroměstské nám. 4, 110 00 Praha 1
budova SI, místnost 320

Fakturační údaje:

Cyril Mooney Education, z.s.
Lužická 1892/7, Vinohrady, 120 00 Praha 2
IČO: 03923274

info@hvcm.cz

č. ú.  2100791160/2010

Odebírejte náš newsletter

Jméno
Příjmení Email