Název programu: Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy
Název projektu: Naproti 2022
Evidenční číslo projektu: 0043/DOUCOVANI_NNO/2022
Smyslem projektu Naproti 2022 je realizace individuálního a skupinového doučování žáků základních škol se sociálním znevýhodněním k vyrovnání dopadů pandemie covid-19 na jejich vzdělávací výsledky. Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney dlouhodobě podporuje aktivní spolupráci ZŠ a nízkoprahových zařízení pro děti a mládež, v jejichž spolupráci vidí veliký přínos pro děti, kterým obě organizace slouží. Na základě této spolupráce podpoří projekt Naproti 2022 doučováním 80 dětí především v rámci 8 letních škol konaných v Praze, Olomouci, Kutné Hoře, Mostě a Brně. Doučování pro děti zajišťují odborní lektoři, kteří jsou vyškoleni v metodě hodnotového vzdělávání, učitelé partnerských organizací a externí lektoři, kteří se specializují na práci s dětmi.
Cílem projektu je podpořit zájem žáků se sociálním znevýhodněním o vzdělávání, pravidelně komunikovat s rodinou žáka o důležitosti vzdělávání a motivovat ji k podpoře žáka při vzdělávání, obnovit, případně budovat pracovní a studijní návyky žáků, realizovat doučování v oblastech, které jsou stěžejní pro další vzdělávací postup a úspěch žáků, a kompenzovat tak výpadky vzniklé v souvislosti s pandemií covid-19 v úzké spolupráci se školou, kterou žák navštěvuje a nízkoprahovým zařízením, které je do projektu zapojeno.
Na projekt je poskytována finanční podpora EU.